Przeskocz do treści

Goetia


Goetia jest pierwszą księgą Lemegetonu, Mniejszego Klucza Salomona. Grymuar jest znany od siedemnastego wieku i jest przypisywany Salomonowi, który używał opisanych w nim czartów na swe usługi. Tekst został przetłumaczony na angielski przez okultystę, MacGregora Mathersa, w 1904. Księga jest spisem 72 demonów, uwag na temat ich przyzwań i mocy.

Każdy z duchów ma swój sigil – Pieczęć Posłuszeństwa, którą należy zastosować by wymusić posłuszeństwo. Każdy również posiada swoje oddziały, które w wyniku nieudanego przyzwania/spętania zwanego Egzorcyzmem szkodzą zgodnie z profilem ich pana. Dzięki szczegółowym charakterystykom MG może przystosować podane poniżej przykłady demonów do archetypów z mitologii prowadzonego przez siebie systemu.

 

  • Bael. Król Wschodu. Przyzwany, pojawia się z trzema głowami: ropuszą, ludzką i kocią. Niekiedy pojawia się jako ropucha, kot lub człowiek. Czyni ludzi niewidzialnymi. Dowodzi 66 Legionami Inferno. 
  • Agarem. Pierwszy Książę Króla Wschodu. Pojawia się jako dostojny starzec, mający na swe usługi krokodyla, z jastrzębiem na ręku. Uczy wszystkich języków świata. Ma moc obalania potęg ponadnaturalnych i temporalnych. Powoduje trzęsienia ziemi. Dowodzi 31 Legionami Duchów 
  • Vassago. Trzeci Duch jest Potężnym Księciem, tej samej natury co Agares. Uczy etykiety i dobrego wychowania. Jego domenami są Przeszłość, Przyszłość oraz wszystko, co zagubione. Dowodzi 26 Legionami Duchów

  • Czwarty Duch, Wielki Markiz, Samigina. Pojawia się jako kucyk lub człowiek. Naucza wszystkich sztuk wyzwolonych. Zna wszystkie dusze ludzi, które umarły w grzechu. Dowodzi 30 legionami Inferno.

  • Piąty Duch, Wielki Przywódca, Marbas. Pojawia się w formie Wielkiego Lwa, może przybrać postać człowieka. Odpowiada na pytania o Ukryte i Sekretne, powoduje choroby i leczy je. Daje wiedzę w sztukach mechanicznych, może obdarzać mocą zmiennokształtności. Dowodzi 36 Legionami Duchów.

  • Szósty Duch, Książę Valefor. Dobry Familiar, kusi jednak do kradzieży, która jest jego domeną. Pojawia się jako Lew . Dowodzi 10 Legionami Duchów.

  • Siódmy Duch, Markiz Amon. Pojawia się jako wilk z ogonem – wężem, z paszczy bucha mu ogień lub jako mężczyzna z głową Kruka. Mówi o rzeczach przeszłych i przyszłych, powoduje defraudacje i animozje w związkach. Dowodzi 40 Legionami Duchów.5.Ósmy Duch, Wielki Książę Barbatos. Pojawia się, gdy Słońce przebywa w gwiazdozbiorze Strzelca, wraz z czterema Królami i drużyną wojowników. Daje zrozumienie mowy zwierząt, łamie uroki nakładane na magiczne, ukryte skarby i pozwala odkryć sekrety magów i czarowników. Wie o wszystkim, co było i co ma się stać. Dowodzi 30 Legionami Duchów.

  • Ósmy Duch, Wielki Książę Barbatos. Pojawia się, gdy Słońce przebywa w gwiazdozbiorze Strzelca, wraz z czterema Królami i drużyną wojowników. Daje zrozumienie mowy zwierząt, łamie uroki nakładane na magiczne, ukryte skarby i pozwala odkryć sekrety magów i czarowników. Wie o wszystkim, co było i co ma się stać. Dowodzi 30 Legionami Duchów.

  • Dziewiąty Duch, Wielki Król, bezpośredni i lojalny powiernik Lucyfera. Pojawia się zawsze z instrumentem muzycznym. Uczy wszelkich Sztuk i Nauk. Może związać jakąkolwiek osobę z rozkazującym mu czarownikiem. Przysyła Familiary. Dowodzi 200 Legionami Duchów.

  • Dziesiąty Duch, Wielki Przywódca, Buer. Pojawia się jako Strzelec. Naucza filozofii moralnej i naturalnej, zielarstwa i botaniki. Leczy wszelkie złe fluidy w człowieku i darowuje Familiary. Dowodzi 50 Legionami Demonów.

  • Jedenasty Duch, Książę Gusoin. Przepowiada wszelkie rzeczy, wyjaśnia znaczenia wszystkich pytań. Rozpoczyna i rozrywa przyjaźnie, daje Honor i Dostojeństwo. Dowodzi 40 Legionami Duchów.

  • Dwunasty Duch, Wielki Książę Sitri. Pojawia się z głową leoparda i skrzydłami gryfona lub przepięknego człowieka. Wzbudza miłość między mężczyzną a kobietą. Dowodzi 60 Legionami Duchów.

  • Trzynasty Duch, przerażający Wielki Król Beleth. Pojawia się na rumaku-albinosie w furii i gniewie. Beleth może wzniecać i gasić miłość pomiędzy wszystkim, co żyje. Dowodzi 85 Legionami Duchów.

  • Czternasty Duch, Markiz Seraje. Pojawia się jako Zielony Łucznik. Powoduje wielkie Bitwy i Zmagania. Dowodzi 30 Legionami Duchów.

  • Piętnasty Duch, Wielki Książę Eligor. Pojawia się jako Rycerz z Wężem. Odkrywa ukryte rzeczy, wie o rzeczach, które mają nadejść, w szczególności o wojnach i żołnierzach. Powoduje miłość u osób wielkich i wpływowych. Dowodzi 60 Legionami Duchów.

  • Szesnasty Duch, Wielki Książę Zegar. Pojawia się jako Żołnierz w Czerwonej Zbroi. Powoduje miłość między mężczyzną i kobietą i pozwala im mieć potomstwo. Dowodzi 26 Legionami Duchów.

  • Siedemnasty Duch, Wielki Przywódca i Erl, Botis. Pojawia się jako Żmija lub dwurogi człowiek z mieczem. Zna przeszłość i przyszłość, rozbija i rozpoczyna przyjaźnie i wrogości. Dowodzi 60 Legionami Duchów.

  • Osiemnasty Duch, Potężny Książę Bathin. Pojawia się jako siłacz z Wężem-ogonem, siedzący na Bladym Koniu. Zna moce ziół i szlachetnych kamieni, może teleportować człowieka natychmiastowo. Dowodzi 30 Legionami Duchów.

  • Dziewiętnasty Duch, Potężny Książę Salos. Pojawia się jako przystojny żołnierz na krokodylu, z książęcą koroną na głowie. Wzbudza miłość u mężczyzn i kobiet. Dowodzi 30 Legionami Duchów.

  • Dwudziesty Duch, Wielki Król, Purson. Pojawia się z twarzą lwa, dzierżąc okrutnego węża i jadąc na niedźwiedziu. Wie o wszystkim, co ukryte, odkrywa skarby, mówi o wszystkim, co przeszłe, teraźniejsze i przyszłe. Może przejąć ciało człowieka lub Ducha. Darowuje Familiary. Dowodzi 22 Legionami Duchów.

 

Michał 'Jedwab' Próchniak


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *